Κάλυψη των πολλών κενών στην εκπαίδευση ώστε να μην χρειαστεί η «Happy Friday» ζητεί ο Σύλλογος Εκπαιδευττικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας
Προβληματισμός και αντικρουόμενες απόψεις, εξακολουθούν να επικρατούν γύρω από το θέμα της παραμονής στο σχολείο -μια Παρασκευή το μήνα- της τσάντας των μαθητών που επιθυμούν, ώστε να περνούν δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους και να παίζουν, αντί να διαβάσουν για τη Δευτέρα!
Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Το μέτρο αυτό, δεν είναι υποχρεωτικό, με την εφαρμογή του, να έγκειται στη… διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών, οι οποίοι όπως συνέβη ήδη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν επέτρεψαν στα παιδιά τους να… παρατήσουν την τσάντα στο σχολείο, για να πάνε σαν άλλοι τουρίστες, με τα βιβλία που θα έχουν τη Δευτέρα, παραμάσχαλα…!
Οι εκπαιδευτικοί, όπως συνέβη και στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, εστιάζουν στα πραγματικά προβλήματα και τις ελλείψεις, τα οποία αν αντιμετωπιστούν, θα δώσουν τη δυνατότητα σε μαθητές και γονείς να περνούν καθημερινά και όχι ένα Σαββατοκύριακο το μήνα, όσο πιο δημιουργικά γίνεται κάποιες ώρες της ημέρας.
Για το θέμα, οι δάσκαλοι της Μεσσηνίας, όπως δήλωσε μιλώντας στη «Φ» ο πρόεδρος του Συλλόγου, Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, καλούνται να επιλέξουν αν θα θέσουν σε ισχύ το μέτρο που δε συνεπάγεται υποχρεωτικότητα, εστιάζοντας ωστόσο στην ουσία, που θέλει να λαμβάνεται μια σειρά από μέτρα, τα οποία από μόνα τους, θα καθιστούσαν «άχρηστη» την απόφαση αυτή. «Η απόφαση, εναπόκειται στην παιδαγωγική κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, οι οποίοι μπορούν να εκτιμήσουν ελεύθερα και με δημοκρατικές διαδικασίες τη δυνατότητα της εφαρμογής, όπως και το εύρος και το χρονοδιάγραμμα των εργασιών με βάση τη δυναμική της τάξης τους», σημείωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος επεσήμανε πως η υποστήριξη της δημιουργικής επαφής και της επικοινωνίας των γονέων και των παιδιών, για την οποία γίνεται λόγος, προσκρούει μεταξύ άλλων, στην κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών.
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ
Ο υπουργός Παιδείας που υπέγραψε τη γνωμοδοτική αυτή απόφαση, φέρεται, μαζί με όλους όσοι ετοίμασαν την πρόταση, να στέκεται στον ελεύθερο χρόνο των μαθητών, που είναι μειωμένος, κάνοντας λόγο για σεβασμό στις ανάγκες της παιδική ηλικίας . «Αυτό, έρχεται σε αντίθεση με την εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας, αφού ο χρόνος που απαιτείται καθημερινά, για την ολοκλήρωση των κατ’ οίκον εργασιών, συναρτάται άμεσα, από τα αναλυτικά προγράμματα, τους διδακτικούς στόχους κάθε τάξης και τα σχολικά εγχειρίδια. Θα μπορούσε το υπουργείο, να τροποποιήσει αυτά, ώστε να εξοικονομήσουν τα παιδιά χρόνο», παρατήρησε εύστοχα, ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας πως η αναβάθμιση της σχολικής ζωής, συνδέεται άμεσα, με τις συνολικές εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν στην αναβάθμιση των όρων λειτουργίας και τη στήριξη των δομών του σχολείου. Αυτό που θα έπρεπε πρωτίστως να γίνει, είναι η αύξηση των δαπανών για την παιδεία, οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, η μείωση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, η μείωση της διδακτέας ύλης, το ολοήμερο σχολείο, ανοιχτό… σε όλους τους μαθητές, η πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών όπου χρειάζεται, η δημιουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, η δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και η δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών και χώρων ανάγνωσης.
ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «HAPPY FRIDAY»
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως πέραν της ουσίας και της πραγματικής διάστασης της εν λόγω υπόθεσης, σοβαρά είναι και τα λειτουργικά προβλήματα, καθώς τα κενά είναι πολλά. Αρχικά, κανείς δεν εξέτασε, αν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι για τη φύλαξη της σχολικής τσάντας, αν θα καταστεί δύσκολη, η λειτουργία των ολοήμερων εκείνη την Παρασκευή και φυσικά, τι θα συμβεί… τη Δευτέρα! Οι μαθητές, θα πρέπει να πάρουν αγκαλιά ή σε νάιλον σακούλα κόστους 4 λεπτών, τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρειαστούν για τα μαθήματα εκείνης της ημέρας, τα οποία είναι άγνωστο αν τελικά πρέπει να διαβάσουν, αφού κανονικά, δεν πρέπει να μελετήσουν όσα διδάχθηκαν τη… χαρούμενη Παρασκευή, να κρατήσουν το σακουλάκι με το κολατσιό και το παγουρίνο με το νερό και να πάνε στο σχολείο σε στυλ… τουρίστα! «Εμείς, σεβόμαστε τη δράση που επιχειρεί το υπουργείο να εφαρμόσει, αλλά εκτιμούμε πως πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των αναγκών που υπάρχουν», δήλωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος, που κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων, να συζητήσουν και να αποφασίσουν ελεύθερα αν θα υλοποιήσουν ή όχι το μέτρο, με το βλέμμα στραμμένο φυσικά, στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών τους. «Να σταθμίσουν το μέτρο και να αποφασίσουν ελεύθερα, στη βάση του παιδαγωγικού σχεδιασμού και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής μονάδας», ανέφερε καταληκτικά, ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος.