Άκης Τσελέντης: Έτσι γλίτωσα από το μοιραίο αεροπορικό δυστύχημα
Με την επικοινωνία να καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη, ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου καθηγητής Ακης Τσελέντης επέλεξε να στείλει σήμερα – τέταρτη ημέρα μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα – νέο μήνυμα από το Ιράν μέσω του συναδέλφου του Γεράσιμου Χουλιάρα στο οποίο γνωστοποιεί τους λόγους που βρέθηκε στο Ιράν, πόσο συχνά ταξιδεύει εκεί, αλλά και λεπτομέρειες για την περιπέτειά του με αφορμή την είδηση ότι σώθηκε από βέβαιο θάνατο, καθώς καθυστέρησε να φτάσει στο αεροδρόμιο με αποτέλεσμα να χάσει τη μοιραία πτήση που στοίχισε τη ζωή σε 66 ανθρώπους.
Συγκεκριμένα ο γνωστός σεισμολόγος ζήτησε από τον κ. Χουλιάρα να κοινοποιήσει το ακόλουθο μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
«Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω όλο αυτό το κόσμο που εξέφρασε την ανησυχία του. Στο Ιράν ταξιδεύω πολύ συχνά γιατί συνεργάζομαι με τη διεύθυνση γεωφυσικών ερευνών της κρατικής εταιρείας πετρελαίου η οποία δοκιμάζει μια μεθοδολογία εντοπισμού κοιτασμάτων που έχουμε αναπτύξει εγώ και οι συνεργάτες μου στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο και στο Πανμιο Πατρών, και η οποία είναι πολύ αποτελεσματική σε δύσβατες περιοχές.
Η περιοχή Asuj ηταν μια από τις πυλωτικές περιοχές γιατί γειτνιάζει με τη μεγάλη ρηξιγενή ζώνη Zagros στην οποία οι κλασικές μέθοδοι έρευνας υδρογονανθράκων είναι αδύνατο να εφαρμοστούν. Πήγαινα στη περιοχή για να δω από κοντά τις συνθήκες και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζαμε αν εγκαθιστούσαμε ένα μικροσεισμική δίκτυο. Έφυγα από το ξενοδοχείο μου στη Τεχεράνη με προορισμό το αεροδρόμιο και να μεταβώ στην Asuj και μετά στην Ahwaz μια άλλη περιοχή στο ΝΑ Ιραν.
Λόγω της μεγάλης κινησης έφτασα καθυστερημένα οπότε πήρα την απόφαση να φύγω για την Ahwaz και να μεταβώ στην Asuj στην επιστροφή. Μόλις προσγειώθηκα στην AWAZ έμαθα για την καταστροφή και το ποσό τυχερός ήμουν. Λυπάμαι για τις τόσες πολλές ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν τόσο άδοξα στα αφιλόξενα βουνά του Zagros. Τα αεροπλάνα της συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και σχεδόν όλων των τοπικών εταιρειών, λόγω των οικονομικών μέτρων και έλλειψης ανταλακτικών, είναι πολύ παλιά».