Sam Rockwell: «Μετά από ένα πολύ έντονο γύρισμα χρειάζομαι έναν ψυχαναλυτή»
Από τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο,
Το ελληνικό People συνάντησε τον Sam Rockwell που βραβεύτηκε για την ερμηνεία του στην ταινία “Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι” (την ταινία που σάρωσε φέτος στις Χρυσές Σφαίρες) και μας μίλησε για όλα.
Η πρώτη προβολή της ταινίας Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι είχε ενθουσιάσει το κοινό όσο λίγες. Τον ρωτάω για τον οσκαρικό θόρυβο και προσπαθεί να δώσει συγκρατημένη απάντηση: «Αν ισχύει αυτό, φίλε μου, θα είναι υπέροχο. Δεν είναι όμως πολύ νωρίς να συζητάμε για κάτι τέτοιο;». Δεν υποστηρίζω ότι υπάρχει νωρίς και αργά για να προβλέψεις τα Όσκαρ. Οι άνθρωποι του κινηματογράφου ξέρουμε καλά ότι τα Φεστιβάλ του Σεπτεμβρίου –και τα βραβεία τους– συνήθως είναι αυτά που σηματοδοτούν ποιοι θα ξεχωρίσουν στις μεγάλες βραβεύσεις. «Φίλε μου, η ταινία μας δεν είναι ένα blockbuster, ούτε από τις πολυαναμενόμενες της χρονιάς. Εγώ λάτρεψα το σενάριο και μου άρεσε πολύ το αποτέλεσμα που είδα. Νομίζω ότι είναι η μεγαλύτερη στιγμή στην καριέρα της Frances McDormand. Δίνει μια συγκλονιστική ερμηνεία. Όταν δεν είχαμε μαζί σκηνές, καθόμουν στο πλάι και τη χάζευα. Υπήρχαν στιγμές στα γυρίσματα που νόμιζα ότι θα με χτυπούσε άσχημα. Ήταν τόσο μέσα στο ρόλο».
Στις ταινίες όπου ξεχωρίζεις συνήθως υποδύεσαι ή ακραίους χαρακτήρες ή άτομα που βιώνουν ακραίες καταστάσεις. Είναι εύκολο, μετά το γύρισμα, να επιστρέφεις σε κανονικούς ρυθμούς;
Η υποκριτική είναι δουλειά. Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος. Στο τέλος κάθε γυρίσματος επανέρχομαι στους κανονικούς μου ρυθμούς και επιστρέφω στην καθημερινότητα. Η διαδικασία όμως πάνω στο γύρισμα με εξελίσσει ως άνθρωπο.
Είναι σαν ψυχανάλυση χωρίς να πληρώνεις το θεραπευτή;
Είναι δωρεάν ψυχανάλυση, όχι όμως μια άμεσα καθαρτική διαδικασία. Ίσως μετά από ένα πολύ έντονο γύρισμα χρειάζομαι έναν ψυχαναλυτή ή έστω ένα φίλο για να κουβεντιάσουμε.
Η ταινία φροντίζει να σε έχει σε άβολη θέση καθ’ όλη τη διάρκειά της, ώστε να σε κάνει συμμέτοχο στις ακραίες –αλλά ηθικά κατανοητές– πράξεις των ηρώων.
Σε αυτό στοχεύαμε…
Με δυσκολεύει όμως να κατανοήσω πώς κάποιος που έχει τόσα θέματα προς επίλυση, όπως ο ήρωάς σου, μπορεί να παραμένει αγνός στην πυρήνα του.
Επιλέγεις μια σωστή λέξη: «Αγνότητα». Στη βάση του ο ήρωάς μου είναι αγνός. Είναι πεπεισμένος ότι κάνει το σωστό, ακόμα και όταν παρενοχλεί εγκληματίες ή επιτίθεται σε ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα δέρματος. Κατά τη γνώμη του, ακολουθεί με συνέπεια τον αρχικό του σκοπό. Στην πραγματικότητα, όμως, ο ίδιος έχει αρκετό μίσος για τον εαυτό του.
Ανταγωνιστής και συνάδελφός σου στην ταινία είναι ο Willoughby, ένας αστυνομικός που θα βρεθεί στο προσκήνιο όταν η Mildred (Frances McDormand) θα τον κατηγορήσει ανοιχτά μέσα από τρεις διαφημιστικές πινακίδες ότι έχει σταματήσει αδικαιολόγητα τις έρευνες για τη δολοφονία της κόρης της.
Ο χαρακτήρας του Woody Harrelson αναγνωρίζει κάτι ουσιαστικό σε εμένα, μια διαφορετικά εκφρασμένη καλοσύνη, μια ενσυναίσθηση ή ακόμα και συμπόνια. Θέλει να με πείσει πως μπορώ να γίνω καλύτερος αστυνομικός και ακόμα πιο σημαντικός άνθρωπος.
Πόσο μοιάζεις με το χαρακτήρα που υποδύεσαι;
Νομίζω ότι δεν μοιάζω καθόλου στο χαρακτήρα μου. Μου αρέσει να επανεξετάζω τα θέματα πριν οδηγηθώ σε συμπεράσματα. Είμαι σε γενικές γραμμές καλόβολος και ήρεμος. Παίζει και να εκνευρίζομαι. αλλά στην ουσία μοιάζω περισσότερο στο χαρακτήρα του Woody Harrelson. Προτιμώ να τακτοποιώ τις καταστάσεις με ηρεμία, μεθοδικότητα, προσοχή και ενσυναίσθηση. Με χαρακτηρίζει η ικανότητα να επανεξετάζω τις καταστάσεις προτού πάρω αποφάσεις.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στο People, που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή, μαζί με το Πρώτο Θέμα.