Στα χέρια των ιδιωτών λιμάνι και αεροδρόμιο στην Καλαμάτα!
ΛΟΓΩ «ΑΝΗΜΠΟΡΙΑΣ» ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑ
Το… μάτι στους ιδιώτες, κλείνουν κυβέρνηση και αυτοδιοίκηση όσον αφορά εκσυγχρονισμό και την εν μέρει διαχείριση δύο βασικών υποδομών που συμβάλουν στην περεταίρω τουριστική ανάπτυξη της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας, προχωρώντας όπως όλα δείχνουν σε Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για αεροδρόμιο και λιμάνι! Για το θέμα, είχε συνάντηση στην Αθήνα με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος μέσα στην εβδομάδα, θα συναντηθεί και με τον ειδικό γραμματέα ΣΔΙΤ Νίκο Μαντζούφα. Ο κ. Νίκας, μιλώντας στη «Φ» τεκμηρίωσε τη θέση του, αναφορικά με το μείζον αυτό ζήτημα, στεκούμενος στην «ανημποριά» του κράτους, το οποίο δεν έχει τους πόρους να προχωρήσει στα μεγάλα αυτά και κοστοβόρα έργα. Εστιάζοντας στο λιμάνι, το οποίο ακόμη δεν έχει αναπτύξει τη δυναμική που του πρέπει, ο δήμαρχος, εξήγησε πως μέσω αυτής της διαδικασίας, πρέπει να γίνουν άμεσα, έργα, για να αποκτήσει επιτέλους έναν ξεκάθαρο χαρακτήρα και να συμβάλει στην προσέλκυση ακόμη περισσότερο επισκεπτών, εδραιώνοντας το νομό και την ευρύτερη περιοχή, στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
ΛΙΜΑΝΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΓΙΟΤ ΜΕ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΣΔΙΤ
«Για να αναπτύξουμε την παραλιακή ζώνη, δεν μπορεί να έχουμε ως στόχο, μερικούς ανθρώπους που κάθονται στα καφενεία της κεντρικής πλατείας, να τους… φέρουμε στην παραλία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νίκας, ξεδιπλώνοντας τη θέση του για το λιμάνι, η διαχείριση του οποίου πρέπει να είναι πρωτοποριακή και να ακολουθεί τις παγκόσμιες εξελίξεις, επισημαίνοντας παράλληλα, πως με αυτήν, ταυτίζεται και η ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης. Ο κ. Νίκας μάλιστα, έκανε ξεκάθαρη και την πρότασή του για το λιμάνι, η οποία… ακολουθεί να σύγχρονα δεδομένα. «Η παραλία της Καλαμάτας, είχε ζωή, όταν το λιμάνι, ήταν γεμάτο πλοία, άρα η μοναδική λύση –και συμφωνώ με τη θέση του κ. Πιτσιόρλα, είναι το λιμάνι, να γίνει μαρίνα, κυρίως για τα μεγάλα γιοτ! 40 φορτηγά που έχουμε το χρόνο και το καράβι που έρχεται το καλοκαίρι, συνδέοντας την πόλη με τα Κύθηρα και την Κρήτη, όπως και κρουαζιερόπλοια, μπορεί να εξυπηρετηθούν σε μια προβλήτα, όπως για παράδειγμα, στο Μύλο», δήλωσε ο δήμαρχος, επισημαίνοντας πως σύντομα θα συναντηθεί και με τους Έλληνες ιδιοκτήτες των κρουαζιερόπλοιων, καθώς όπως ανέφερε, υπάρχει μια πολύ σημαντική προοπτική, η Καλαμάτα να γίνει λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών των κρουαζιερόπλοιων. Μέσα στην εβδομάδα αυτή άλλωστε, ο Παναγιώτης Νίκας, θα συζητήσει με το Νίκο Μαντζούφα, την πιθανότητα, το λιμάνι της Καλαμάτας να εκσυγχρονιστεί, μέσω ΣΔΙΤ.
«Όταν το κράτος δεν έχει 70 εκατ. ευρώ να διαθέσει για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού, για την υδροδότηση και την ηλεκτροδότησή του, αφού το να παρέχεις τη δυνατότητα σε πλοία να παίρνουν ρεύμα, κοστίζει πολλά χρήματα – μόνο για μια πρίζα, για το γιοτ του κ. Καλτσίδη και ορισμένων άλλων που δένουν εκεί, δώσαμε 150 χιλ. ευρώ», ανέφερε ο δήμαρχος, τονίζοντας πως μόνο οι πρίζες σε όλο το λιμάνι, κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα, πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η σύμπραξη! «Έτσι, μεταξύ άλλων, θα μπορέσουμε να φτιάξουμε την προβλήτα στο ύψος της ταβέρνας Κοιλάκου και να κάνουμε εκβάθυνση του λιμανιού, αφού για όλα αυτά, χρειάζονται περίπου 70 εκατ. ευρώ και τα χρήματα αυτά, δεν υπάρχουν», δήλωσε ο δήμαρχος, που δεσμεύτηκε να φέρει γρήγορα προς συζήτηση στο Σώμα, το σοβαρό αυτό ζήτημα. «Να περιμένουμε τι; Όταν υπάρχει μια κατάληξη στο θέμα, που είναι μείζον… Εγώ θα το φέρω στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα το κουβεντιάσουμε και ο καθένας πια, θα φέρει την ευθύνη του! Μέχρι τώρα δεν παίρναμε ξεκάθαρη θέση και λέγαμε πως το λιμάνι μας, θα είναι για… όλα! Ναι, μεικτής χρήσης θα είναι, αλλά πρέπει να έχει ένα χαρακτήρα, ώστε να μπορέσει να γεμίσει πλοία!
Ένα λιμάνι που έφτιαξαν πριν από 110 χρόνια με τα χέρια τους και κουβαλώντας πέτρες με βάρκες με κουπιά, οι πρόγονοί μας, ένα μεγάλο τεχνικό λιμάνι, δεν μας τιμά να είναι άδειο και έρημο», σημείωσε ο δήμαρχος τονίζοντας με έμφαση, πως μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης της Καλαμάτας και όλης της νότιας Πελοποννήσου και αναπτύσσοντας την οπτική του και για το αεροδρόμιο, το οποίο με τη δυναμική που έχει αναπτύξει, χρήζει εκσυγχρονισμού, χθες…
ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ…
«Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και από Έλληνες και από Ευρωπαίους, καθώς είναι το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Ευρώπης», δήλωσε ο δήμαρχος, ο οποίος απαντώντας στο ερώτημα της «Φ» παραδέχθηκε πως ο κ. Πιτσιόρλας τα… γύρισε στη συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα μαζί του και σε αντίθεση με όσα είπε από την Καλαμάτα, στις 28 Οκτωβρίου, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στις εκδηλώσεις για την εθνική μας επέτειο, βλέπει πια μόνο –σχεδόν- το δρόμο των… ιδιωτών. «Το αεροδρόμιο για ‘μας εδώ, είναι σχεδόν ίδιας αξίας με τον αυτοκινητόδρομο, αφού αποτελεί πύλη της Ελλάδας! Το αεροδρόμιό μας, χρειάζεται κάποιες δεκάδες εκατ. ευρώ για να εκσυγχρονιστεί και φυσικά, προσωπικό να δουλέψει! Δεν είναι δυνατόν να ανοίγει μια ώρα πριν έρθει ή φύγει το αεροπλάνο και να ζητάμε… υπαλλήλους από ‘δω και από ‘κει! Έχουμε έναν πραγματικό ήρωα αερολιμενάρχη, τον κ. Μανδηλάρη, ο οποίος αγωνίζεται να το κρατήσει με… νύχια και με δόντια εκλιπαρώντας οποιονδήποτε υπάλληλο από οποιεσδήποτε υπηρεσίες…», δήλωσε περιγράφοντας ανάγλυφα την κατάσταση ο κ. Νίκας τονίζοντας πως πρέπει να γίνει ένα σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο! «Αν το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα, ας το δώσει! Δικό μας θα είναι πάλι το αεροδρόμιο, όποτε θέλουμε το παίρνουμε! Δεν θα το βάλουμε σε τροχούς να το μετακινήσουμε! Έφτασε πλέον η ώρα και οι μεγάλες αντιδράσεις έχουν καμφθεί, αφού όλοι έχουν κατανοήσει ότι αυτό που γίνεται εδώ και 50 χρόνια στην Ιταλία, πρέπει να γίνει και στον τόπο μας, να προχωρήσουμε σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, στον εκσυγχρονισμό των υποδομών», δήλωσε ο δήμαρχος επισημαίνοντας καταληκτικά, πως το ίδιο θα έπρεπε να έχει συμβεί και για την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος.