Σοκ στην Καλαμάτα από την χθεσινή πτώση αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας!
ΣΩΟΙ ΚΑΙ ΑΒΛΑΒΕΙΣ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΑ
Δραματικές σκηνές εκτυλίχθηκαν χθες στην Καλαμάτα, όταν λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, εκπαιδευτικό αεροσκάφος τύπου Τ-2 της 120 Πτέρυγας Εκπαιδεύσεως Αέρος, υπέστη μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα οι δύο ιπτάμενοι, να αναγκαστούν να το εγκαταλείψουν στις 12:02, ενώ βρισκόταν 2 ναυτικά μίλια νότια από το αεροδρόμιο. Ευτυχώς, εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος, τους οποίους στις 12:04, περισυνέλλεξε ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέροντάς τους στην 120ΠΕΑ, είναι καλά στην υγεία τους, αφού πρόλαβαν να το εγκαταλείψουν εγκαίρως και να προσγειωθούν με αλεξίπτωτα! Η εμπειρία, του εκπαιδευτή και η ψυχραιμία που διακρίνει τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, φαίνεται πως ήταν εκείνη που τους έσωσε, καθώς μόλις αντιλήφθηκαν τη βλάβη, προετοιμάστηκαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος, χρησιμοποιώντας το σύστημα εκτίναξης.
Άμεση ήταν η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής, όχημα της οποίας από το παράρτημα Αεροδρομίου, βρέθηκε σύντομα στο σημείο. Δεν υπήρξε ανάφλεξη του σκάφους, ενώ για να αποφευχθεί φωτιά στο σημείο ρίχθηκε προληπτικά σκόνη. Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος θα διερευνήσει επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ενώ ήδη έγινε συλλογή κάθε στοιχείου που θα μπορούσε να οδηγήσει στην εξακρίβωση των αιτίων.
Το γεγονός προκάλεσε το ενδιαφέρον στους στρατιωτικούς κύκλους, ενώ η είδηση κάνει ήδη το γύρο στο διαδίκτυο μέσω των ΜΜΕ και των ενημερωτικών ιστοσελίδων αλλά και των social media.
Να σημειωθεί πως στο σημείο πτώσης του αεροσκάφους βρέθηκαν λίγο αργότερα οι αντιπεριφερειάρχες Ελένη Αλειφέρη και Περικλής Μαντάς καθώς και η εκπρόσωπος του Δήμου Καλαμάτας Μαρία Οικονομάκου
Όσοι βρίσκονταν στο σημείο, καθώς η περιοχή στη δυτική παραλία κοντά στην πίστα καρτ, όπου και έπεσε τελικά το αεροσκάφος, είναι αραιοκατοικημένη μεν, αλλά έχει αρκετούς μόνιμους κατοίκους, παραγωγούς και επιχειρήσεις, δεν πίστευαν στα μάτια τους, όταν είδαν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο να καρφώνεται κατακόρυφα στο κτήμα, στο οποίο ευτυχώς εκείνη τη στιγμή δεν ήταν οι ιδιοκτήτες ή άλλος κόσμος!
ΑΠΟ ΘΑΥΜΑ ΔΕ ΘΡΗΝΗΣΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ
Όπως δήλωσε ο καλλιεργητής του χτήματος, στην τηλεόραση Best και στο διευθυντή Ενημέρωσης του σταθμού, Θέμη Κανελλόπουλο, ο οποίος από την πρώτη στιγμή, βρέθηκε στο σημείο μεταδίδοντας ζωντανά τις εξελίξεις, λίγα λεπτά πριν το ατύχημα, στο χτήμα, σε απόσταση το πολύ 100 μέτρων(!!!) έπαιζαν παιδάκια, καθώς ο ίδιος και οι άνθρωποι της οικογένειάς του, βρίσκονταν στο σημείο και δούλευαν. «Φύγαμε εκείνη τη στιγμή και θα επιστρέφαμε σε 5 λεπτά στο σημείο», δήλωσε ο καλλιεργητής, τονίζοντας πως κυριολεκτικά, όλοι χθες, είχαν Άγιο!
Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2012!
Το ατύχημα αυτό, είχαν κατά κάποιον τρόπο «προβλέψει» από το καλοκαίρι του 2012, πτέραρχοι της Μονάδας, οι οποίοι ζητούσαν επιτακτικά, την ανανέωση του στόλου των εκπαιδευτικών αεροσκαφών! Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, είχαν χρησιμοποιήσει αποσπάσματα από τις τελευταίες ημερήσιες διαταγές των τότε διοικητών ΔΑΥ και ΔΑΕ πτεράρχων Πριόνα και Παπανικολάου, οι οποίοι έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΠΡΙΝ ΓΙΝΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Στην τελευταία του ημερήσια διαταγή (1-8-2012) ο αποστρατευθείς διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, πτέραρχος ε.α. κ. Κων/νος Πριόνας δήλωσε δημόσια ότι η διαθεσιμότητα των οπλικών συστημάτων είναι πλέον σήμερα εκτός επιθυμητών επιπέδων. Στην τελευταία του ημερήσια διαταγή ο αποστρατευθείς διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης Πτέραρχος ε.α. Αθαν. Παπανικολάου αποκάλυψε ότι:
α) Η εκπαίδευση των πρωτοετών Ικάρων γίνεται με αεροσκάφη τύπου Τ-41, ηλικίας 43 ετών, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος, και μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά για 2 μόνο ακόμα έτη, λόγω μη παραγωγής και έλλειψης τους στην παγκόσμια αγορά.
β) Τον Μάρτιο του 2012 συνέβη σοβαρό ατύχημα με αεροσκάφος Τ-41, το οποίο από τύχη και μόνο δεν ήταν θανατηφόρο.
γ) Το κόστος συντήρησης ενός τέτοιου τύπου αεροσκάφους ανέρχεται σε 277.000 ευρώ, όταν η αγορά ενός νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους δεν ξεπερνά τα 150.000 ευρώ, με αποτέλεσμα την προφανή ζημία του ελληνικού Δημοσίου.
δ) ότι υπάρχει μελέτη για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του προγράμματος εκπαίδευσης Ικάρων μέχρι το 2021, η οποία δεν υλοποιείται.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός
- Ποιό είναι το ποσό, που υπάρχει διαθέσιμο στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για την αγορά ανταλλακτικών, την επισκευή και την κάθε είδους συντήρηση και υποστήριξη των αεροσκαφών, ελικοπτέρων και Οπλικών Συστημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας, που τα ανταλλακτικά τους καλύπτονται από εμπορικές πηγές και μη εμπορικές πηγές, σε τί ύψος ανέρχονται οι αναλήψεις σε βάρος των πιστώσεων των προϋπολογισμών επόμενων ετών και ποιό είναι το ποσοστό αποδέσμευσης στους αντίστοιχους ΚΑΕ έτους 2012;
- Ποιό είναι το προϋπολογιζόμενο ετήσιο κόστος συντήρησης, επισκευής και υποστήριξης ανά τύπο Α/Φ – Ε/Π και ΟΣ και με ποιά διαδικασία έχει γίνει η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων;
- Υφίσταται ζήτημα μειωμένης κάτω των επιθυμητών επιπέδων διαθεσιμότητας των οπλικών συστημάτων και πτητικών μέσων της ΠΑ, όπως ισχυρίζεται ο απελθών Διοικητής ΔΑΥ; Ποιά είναι σε ποσοστό η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Τ-41, και Ε/Π SUPER PUMA και A-109, ΑΒ 205 και ΑΒ-206;
- Αληθεύουν οι καταγγελίες του Διοικητή ΔΑΕ για επικίνδυνα ατυχήματα με εκπαιδευτικά αεροσκάφη, για πεπαλαιωμένα αεροσκάφη με ρωγμές στους έλικες και «φουσκωμένα» κόστη συντήρησης και αν ναι ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ για την ασφάλεια των πρωτοείσακτων Ικάρων και την παύση της σπατάλης πόρων;», ανέφεραν τότε σε ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ωστόσο να… επανέρχονται ή να κάνουν κάτι επί της ουσίας, όταν έγιναν αυτοί κυβέρνηση! Μάλλον τα παμπάλαια ελικόπτερα Kiowa, των Αμερικανών, ύψους 47 εκατ. δολαρίων, είναι πιο απαραίτητα από τα αεροσκάφη στα οποία εκπαιδεύονται όλοι οι Έλληνες ιπτάμενοι της Πολεμικής μας Αεροπορίας… Όπως και να ’χει, προς το παρόν τουλάχιστον, αξίζει να σταθούμε στο αίσιο τέλος, της εν λόγω υπόθεσης και τον Άγιο που φαίνεται πως ήταν στο… πλευρό των ιπτάμενων, αλλά και των κατοίκων και των καλλιεργητών της περιοχής, που… βοήθησε να μη θρηνήσουμε θύματα! Για το ατύχημα, ήδη έχει συγκροτηθεί από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ειδική επιτροπή, όπως ανακοίνωσε το ΓΕΑ άμεσα».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Συγκροτήθηκε Αρμόδια Επιτροπή, η οποία διεξάγει έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος. To T-2 είναι Αμερικάνικης κατασκευής, δικινητήριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος. Το Τ-2 Buckeye είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί.
Η προμήθεια 40 εκπαιδευτικών αυτού του τύπου το 1976 αναμόρφωσε ριζικά το σύστημα αεροπορικής εκπαίδευσης. Οι δυνατότητες του νέου εκπαιδευτικού στην προκεχωρημένη εκπαίδευση και στην εκπαίδευση όπλων δεν μπορούσαν να συγκριθούν με αυτές των Τ-33 που αντικατέστησαν.
Το Τ-2Ε μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 3500 lb οπλισμού σε 6 πτερυγικούς φορείς συμπεριλαμβανομένων και ατρακτιδίων πολυβόλων και ρουκετών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση με οπλικό φορτίο, αλλά και να αναλάβει πολεμικό ρόλο αν απαιτηθεί.
Φέρει τρίχρωμη παραλλαγή πράσινου, καφέ και άσπρου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
- Πλήρωμα: 2 (εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος)
- Κινητήρες: 2 J-85-GE-4Α/ Ώση: 2.950 λίβρες έκαστος
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.6μ
- Μήκος: 11.8μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 840 km/h ή 0.85 Mach
- Μέγιστο ύψος: 13.800μ. ή 45.200 πόδια».