Αυξημένη η κίνηση στην εκπτωτική αγορά της Καλαμάτας τις πρώτες ημέρες!

Με το… δεξί φαίνεται πως ξεκίνησαν για τους επαγγελματίες της Καλαμάτας, οι χειμερινές εκπτώσεις, καθώς μετά τις πρώτες «αναγνωριστικές» βόλτες χθες και προχθές, πολλοί καταναλωτές, ξεκίνησαν να αγοράζουν, τουλάχιστον κάποια από τα άκρως απαραίτητα.

pshlakhΗ περίοδος των εκπτώσεων που ξεκίνησαν τη Δευτέρα, θα ολοκληρωθεί στο τέλος Φεβρουαρίου και ήδη, οι τιμές των προϊόντων, είναι κάτι περισσότερο από δελεαστικές, προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους αγοραστές. «Ευελπιστούμε σε μια μικρή έστω ανάκαμψη τη νέα χρονιά και αυτό, χάρη στην αυξημένη επισκεψιμότητα που καταγράφεται στην Καλαμάτα και αναμένεται να είναι μεγάλη και φέτος. Θεωρώ ότι θα είναι λίγο καλύτερη αυτή η χρονιά, όχι φυσικά λόγω μείωσης φόρων ή της βοήθειας από την πολιτεία, αλλά λόγω των καλών και ανταγωνιστικών τιμών, οι οποίες θα αποτελέσουν δέλεαρ για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά και χάρη στη μείωση της ανεργίας, αφού θέλω να πιστεύω πως θα δημιουργηθούν και μερικές νέες θέσεις εργασίας, έστω και ημιαπασχόλησης», δήλωσε μιλώντας στη «Φ» η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Λίλιαν Ψηλάκη, η οποία μετά την υποτονική κίνηση των γιορτών, λόγω των αυξημένων εξόδων των καταναλωτών, εξέφρασε την ελπίδα της, για τόνωση της αγοράς. «Έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, λόγω του ότι δεν δούλεψαν ιδιαίτερα τα καταστήματα», δήλωσε η κα Ψηλάκη, που  στάθηκε και στον παράγοντα «ελαιόλαδο», καθώς αυτή τη στιγμή, πολλοί μεσσήνιοι έχουν πουλήσει το προϊόν και έχουν κάποιο εισόδημα. «Πιστεύω ότι τώρα, πολλοί καταναλωτές, έχουν πουλήσει και το λάδι τους και έχουν κάποια χρήματα, θα τα διαθέσουν για να κάνουν τις απαραίτητες αγορές, αφού πλέον περιττά, δεν ψωνίζει κανένας», δήλωσε και συνέχισε, μιλώντας για τα εμπορεύματα, τα οποία είναι καινούρια και σε πολύ καλές τιμές, όλο το χρόνο και ειδικά στις εκπτώσεις. «Όλοι οι συνάδελφοι, θέλουν να συγκεντρώσουν κάποια έσοδα για να ανταποκριθούν στα αυξημένα έξοδά τους», ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου, εφιστώντας σε όλους την προσοχή και καλώντας τους να στηρίξουν κυρίως, τα τοπικά καταστήματα.

 ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

Οι εκπτώσεις στην Καλαμάτα, είναι πραγματικές, με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) να υπενθυμίζει στους εμπόρους, πως ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία, οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και πως μαζί με τη νέα μειωμένη τιμή, πρέπει να αναγράφεται και η παλιά. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους καταστηματάρχες, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, καθώς στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή την Κυριακή, 14 Ιανουαρίου με ωράριο από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00.

 12 ΧΡΗΣΙΜΕΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ  ΓΙΑ ΤΙΣ  ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

  • Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
  • Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
  • Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.
  • Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.
  • Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σεζόν.
  • Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.
  • Καλό θα ήταν να προτιμούμε τα προϊόντα των καταστημάτων που αναγράφουν και την παλαιά και την νέα τιμή καθώς και το ποσοστό έκπτωσης, κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ