Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή. 24ωρη απεργία των υπαλλήλων

Ανοιχτά θα είναι και αύριο, Κυριακή 14 Ιανουαρίου, τα καταστήματα στο πλαίσιο των εκπτώσεων, ενώ οι εμποροϋπάλληλοι προχωρούν σε νέα 24ωρη απεργία κατά της κυριακάτικης λειτουργίας τους.

Ειδικότερα, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ) σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της ότι: «Στις 14 Γενάρη, για μια ακόμα Κυριακή, οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο καλούνται να ξεχάσουν την ημέρα ανάπαυσής τους, να ξεχάσουν τις οικογένειές τους και τον ελεύθερο χρόνο τους και να προσέλθουν να εργαστούν, διότι έτσι έχουν αποφασίσει οι δανειστές, η Κυβέρνηση και οι μεγάλοι εργοδότες.

Αυτή την Κυριακή 14.1.2018 και μετά από 3 συνεχόμενες Κυριακές το Δεκέμβρη, θα λειτουργήσουν ξανά όλα τα εμπορικά καταστήματα και οι αλυσίδες, λόγω των εκπτώσεων, όπως προβλέπει η Μνημονιακή νομοθεσία του 2013 (Ν.4177/13), την οποία η Κυβέρνηση άφησε άθικτη».

Καταλήγοντας η ΟΙΥΕ αναφέρει: «Οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο δεν το βάζουμε κάτω!

· Συνεχίζουμε τον αγώνα και την αντίστασή μας να καταργηθούν όλοι οι μνημονιακοί νόμοι που επιτρέπουν τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

· Είναι νόμοι που καταστρέφουν την οικονομία, τον κλάδο, τους εργαζόμενους.

· Είναι νόμοι που κάνουν τους εργαζόμενους ακόμα πιο λάστιχο, που εντείνουν την εκμετάλλευση και διευρύνουν την εργασιακή ζούγκλα.

Συμμετέχουμε όλοι στην Απεργία του κλάδου, την Κυριακή 14.1.2018 και στις κατά τόπους απεργιακές συγκεντρώσεις των Σωματείων και των Εργατικών Κέντρων.

Κάτω τα χέρια από τις Κυριακές μας! Νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής – Αργίας».

To προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας  καταστημάτων για αύριο είναι από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα ενώ τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ, θα είναι ανοιχτά έως τις 8 το βράδυ.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) παραθέτει ορισμένες χρήσιμες συμβουλές, προκειμένου να μην παρασύρεται ο καταναλωτής σε περιττές αγορές από τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων.

Ειδικά, όπως σημειώνεται, στις σημερινές συνθήκες, ο οικογενειακός προϋπολογισμός, η εκτίμηση των οικονομικών δυνατοτήτων μας και η ορθή ιεράρχηση των αναγκών μας, πρέπει να προηγούνται κάθε αγοράς.

Πέραν, όμως, των συμβουλών που έπονται, οι καταναλωτές οφείλουν, για την καλύτερη ενημέρωση και προάσπιση των καταναλωτικών, αλλά και εν γένει, δικαιωμάτων τους, να πληροφορηθούν το περιεχόμενο της ισχύουσας, σχετικά με τις εκπτώσεις και τις προσφορές, νομοθεσίας, όπως η τελευταία κωδικοποιήθηκε πρόσφατα, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της ΕΕΚΕ και συνοψίζεται αφενός στον νόμο 4177/2013 «Κανόνες Ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» βλ. τα άρθρα 15, 21,22, και 23, αφετέρου στον «Κώδικα Δεοντολογίας για τη προστασία του καταναλωτή στις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες» ο οποίος θεσπίστηκε με την υπουργική απόφαση 568/2014 (ΦΕΚ Β 31/07/2014).

Για υπεύθυνες αγορές, λοιπόν, πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.

Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94, πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων, όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και τη μείωση της ανεργίας.

Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.

Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.

Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντα εάν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν.

Στην περίπτωση προσφορών θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη αυτών των καταστημάτων είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.

Καλό θα ήταν να προτιμούμε τα προϊόντα των καταστημάτων που αναγράφουν και την παλαιά και τη νέα τιμή, καθώς και το ποσοστό έκπτωσης, κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

«Πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αγορά: Ελέγχουμε-Σκεφτόμαστε-Αποφασίζουμε» καταλήγει η οργάνωση των καταναλωτών.

πηγή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ