Οι «ΜΟΥΣΙΚΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ» ακολούθησαν τα βήματα του Ρεμπέτικου. #radiopolitismos


Οι «ΜΟΥΣΙΚΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ» ακολουθούν τα βήματα του Ρεμπέτικου.

Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας σε συνεργασία με τον σύλλογο «ΤΕΡΨΙΣ» (Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των μαθητών – αλλά και Φίλων- των Καλλιτεχνικών Σχολών της «ΦΑΡΙΣ») σας προσκαλούν στην συνέχεια του Κύκλου «ΜΟΥΣΙΚΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ».


Ένας κύκλος που έχει στόχο να παρουσιάσει το πλήθος των διαφορετικών τάσεων της μουσικής, παντρεύοντας την παράδοση με την jazz μουσική, την κλασική μουσική με το ρεμπέτικο, τον εκλεκτικισμό της λόγιας μουσικής του 20ού αιώνα με την πειραματική μουσική του 21ου.


Στα πλαίσια του κύκλου, όσοι βρέθηκαν εχτές Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018, στις 20:00, στην Αίθουσα συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τον γνωστό και ταλαντούχο πιανίστα, παιδαγωγό και ταυτόχρονα ερευνητή Κώστα Γαλάνη, ο οποίος μας προσέφερε μια ιστορική αναδρομή στη μουσική του Ρεμπέτικου τραγουδιού.

Η ιστορική αναδρομή ξεκίνησε από τις πρώτες ηχογραφήσεις στις αρχές του 1900 στην Αμερική και συνέχισε έως τη δεκαετία του είκοσι με τους Μικρασιάτες Σμυρνιούς τραγουδιστές και την μετέπειτα δεκαετία του ’30 με την Πειραιώτικη τετράδα (Δελιάς, Παγιουμτζής, Βαμβακάρης, Μπάτης).

Αναλύοντας κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής μέσα από τις νότες των τραγουδιών φωτίστηκαν πτυχές της πολιτιστικής και λαογραφικής παράδοσης εξηγώντας για ποιο λόγο το ρεμπέτικο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά τμήματα της μουσικής μας παράδοσης.

Αξίζει να σημειωθεί άλλωστε πως τo 2017 η πρόταση της Ελλάδος έγινε αποδεκτή και το Ρεμπέτικο κατατάχθηκε ως αντιπρόσωπος της Ελληνικής μουσικής στην παγκόσμια λίστα της Unesco ως άθικτη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας.

Η Είσοδος για το κοινό ήταν  ελεύθερη

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Κωνσταντίνου Γαλάνη 

Ο Κωνσταντίνος Γαλάνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.

Ξεκίνησε τις σπουδές πιάνου στο Εθνικό Ωδείο σε ηλικία 7 ετών και σε ηλικία 26 ετών, μετά από διακοπή πέντε χρόνων λόγω σοβαρού ατυχήματος στο αριστερό χέρι κατά τη διάρκεια των οποίων εκπαιδεύτηκε στο να χορδίζει και να επισκευάζει πιάνα, αποφοίτησε από την τάξη πιάνου της ‘Έλενας Μουζάλα με Δίπλωμα Πιάνου αποσπώντας ‘Άριστα Παμψηφεί και Β βραβείο εξαιρετικής επίδοσης.

Συνέχισε τις σπουδές πιάνου στη Λειψία της Γερμανίας με τον Prof. Marcus Tomas δουλεύοντας εντατικά για τρία χρόνια το πιανιστικό του ρεπερτόριο.

Το 2011 έλαβε Master in Music από το πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ με Α΄ βραβείο εξαιρετικής επίδοσης και ξεκίνησε το Διδακτορικό του πάνω στην Ψυχολογία και την Μουσική, το οποίο ολοκληρώνει προσεγγίζοντας κοινωνιολογικά τη Μουσική Ερμηνεία και το ‘Άγχος επί σκηνής.

Έχει λάβει Masterclasses πιάνου από τους καθηγητές Μάριο Παπαδόπουλο, Oxana Yablonskaya, Jean Francois Pommier, Jean Francois Heisser, Gunther Anger, Winfried Appel, Konstanze Eickhorst, Giacomo Battarino και Γιώργο Χατζηνίκο.

Eργάστηκε ως καθηγητής πιάνου στο Πανεπιστήμιο του Liverpool, και στο Πανεπιστήμιο Edge Hill στο Ormskirk/Manchester.

Παράλληλα εργάζεται ως σολίστ πιάνου και συμμετέχει σε σύνολα μουσικής δωματίου, παίζοντας Harpsichord, στη Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, νότια Ισπανία και βόρεια Ιταλία ερμηνεύοντας κυρίως Corelli , Scarlatti, Purcell, J.S.Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Liszt, Rachmaninov, Scriabin, Debussy. Επίσης παραδίδει διαλέξεις με θέμα την ερμηνεία της μουσικής ως αυθεντική έννοια, και το άγχος επί σκηνής κατά την ερμηνεία.

Συμμετέχει ερευνητικά στο διεθνές project, ‘Gnosis/London 2020-Crisis management and ABM’ (Art based methods), έχοντας αναλάβει το ρόλο για τη δημιουργία ενός μοντέλου στρατηγικής διαχείρισης χρόνου για την ‘μάθηση’ κατά την διάρκεια αντιμετώπισης κρίσεων όπως επίσης και τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους παρουσιάζοντας τη μουσική ως τέχνη και την επήρρειά της σε διαφορετικές κοινωνίες του κόσμου.

Σε συνεργασία με τους Επιτηρητές και συνεργάτες του, Dr Paul Ziolo (Psychology/Psychohistorian) και Prof. Robert Anthony Duncan Shorrocks (Music performance), έχει εργαστεί σε ακαδημαϊκές έρευνες όπως:
Μουσική δομή και η σχέση της με τη θεωρία similarity across scales,
εξέλιξη των κοινωνικών δομών για την ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης,
τη θρησκεία σε σχέση με την ευρωπαϊκή αναγέννηση και την επιρροή στη μουσική δομή,
την ανάπτυξη παιδιών/βρεφών σε σχέση με τη σχιζοφρένεια/κατάθλιψη,
και την παιδική κακοποίηση.

Διδάσκει πιάνο στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.